Přejít k hlavnímu obsahu

5 věcí, na které se musíte připravit, když rozjíždíte svůj vlastní byznys

Bára Cihlová/3.6.2015
Marie Claire @Work

Máte nápad a máte odhodlání?  V tom případě dost možná přemýšlíte nad tím, jaké by to bylo, rozjet svůj vlastní byznys. 

Pokud o tom, že jednou budete mít vlastní firmu, mluvíte a sníte každý den, pravděpodobně je nejvyšší čas začít. Ale ještě před tím, než si vyhrnete rukávy a pustíte se do toho, připravte se na několik věcí, které vás na začátku vaší cesty čekají a neminou. 

1. Budujte si kontakty a vytvořte si kolem sebe síť lidí, kteří vás budou podporovat

Ještě před tím, než si založíte webovou stránku, otevřete obchod nebo vyrazíte s myšlenkou do světa, vytvořte si kolem sebe okruh lidí, kteří vaší myšlence věří a budou vás podporovat. Pokud si kolem sebe vytvoříte pozitivní atmosféru, vše vám půjde snáz od ruky. Navíc pracujte na kontaktu s lidmi, kteří by o váš projekt mohli mít zájem. Věřte tomu, že osobní kontakt je k nezaplacení!

2. Připravte se na to, že dobré věci chtějí čas

Možná jste si už stanovili cíl a víte, kdy přesně byste svůj projekt chtěli představit. Připravte se však i na variantu, že vše nepůjde tak hladce, jak si možná myslíte. Raději než rozjíždět byznys, který má ještě spoustu chyb a prostoru pro zlepšení, ustupte ze svého časového plánu. Ne vše musí být 100% hned od začátku, ale rozhodně byste měli být profesionální, obzvlášť  ve chvíli, kdy například nabízíte služby. Recenze nespokojených zákazníků můžou vašemu projektu hodně uškodit. 

3. Buďte iracionální

Opustit zaměstnání a stálý příjem pro něco, co možná vůbec nemusí vyjít? Pro spoustu lidí zbytečný risk a naprosté šílenství. Pokud to však váš projekt žádá a vy víte, že máte šanci na úspěch, jděte do toho. Nenechte se odradit obavami ostatních, věřte svým vlastním instinktům. Inspirací vám může být třeba Tim Westergren, zakladatel a majitel značky Pandora. V roce 2001 byla značka Pandora na pokraji krachu. Místo toho, aby se Tim Westregren se svým snem rozloučil, jak mu radili všichni ostatní, vybral ze své kreditní karty půl milionu dolarů. Pak přesvědčil všech svých 50 zaměstnanců, aby pro něj pracovali příští dva roky zadarmo. Slíbil jim, že jim pak všechny peníze vrátí. V roce 2005 získal financování 9 milionů dolarů, zaplatil svým zaměstnancům 2 miliony dolarů, které jim dlužil na mzdách a vybudoval z Pandory světoznámou značku, takovou, jakou ji známe dnes. Tim Westgren prostě věřil, že s Pandorou změní svět. A podařilo se.

4. Připravte si svůj příběh

Aby vaše značka fungovala, připravte se na to, že musí mít příběh, který vysvětlí, proč děláte to, co děláte. Co vás k tomu přivedlo, čeho chcete dosáhnout, co byste chtěli změnit. Ať už si otevíráte čajovnu nebo internetový obchod, příběh je to, co dělá váš projekt unikátním. Lidé musí vědět, proč svou práci děláte a jaké je vaše poslání, aby si k vaší značce mohli vybudovat osobní vztah. 

5. Obrňte se a připravte se na jízdu na horské dráze

Připravte se na to, že začátky bývají těžké. Ale kdyby nebyly, dělal by to každý! Vypěstujte si proto hroší kůži a připravte se na odmítání ze všech stran. Dost možná uslyšíte mnohokrát “NE”, předtím, než uslyšíte vysněné “ANO”. Jděte si proto pevně za svým, věřte si a tvrdě pracujte. Úspěch se pak nakonec dostaví. 

Foto: Pinterest.com

Aktuální číslo
přihlásit se k odběru newsletteru
Přihlášení k odběru newsletterů
* povinná pole
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama