Přejít k hlavnímu obsahu

Vaříme s Cukrfree.cz: Taco papriky

Text: Stanislava Lindenthalová, recepty a foto: Janina Černá, cukrfree.cz/16.6.2017
Mlátí s vámi nálady, tloustnete a jste unavení? Zkuste zahodit sušenky, mléčnou čokoládu a zapomenout na pečivo a mnoho druhů ovoce. Pokud si chcete dát odvykací kúru od cukru, můžete se inspirovat třeba na českém blogu cukrfree.cz.

Proč to s cukrem nepřehánět? Že se při přílišném přijmu sacharidů tloustne, asi už dnes nikoho nepřekvapí, ale existují už i studie, které konzumaci škrobu nebo cukru ve velkém spojují s kardiovaskulárními chorobami, škodí játrům a ledvinám nebo zpomalují imunitní systém. „Při zadání slov ‚Nejlepší dieta‘ do vyhledávače vám vyjede milion druhů diet, které jsou zaručeně ty nejlepší a nejúčinnější. Od tříhodinové diety, přes zónovou až po krabičkovou dietu. Vyzkoušela jsem téměř všechno. A když říkám všechno, myslím tím opravdu všechno,“ píše na svém blogu sedmadvacetiletá Janina Černá. Janina má za sebou trápení s anorexií i bulimií a dlouho hledala životní styl, který by ji osvobodil, aby se přestala jídlem zabývat. A pak se jí při pracovním pobytu v Austrálii dostala do ruky kniha od Sarah Wilson s názvem I Quit Sugar. Po osmitýdenní odvykačce, kdy se zřekla všeho sladkého, už dnes může říct, že je opravdu Cukr Free! Pod stejným názvem vyšla také kuchařka, plná inspirativních receptů, které jsou založené na zdravých tucích a proteinech (nejvíc letí kokosovo-čokoládové tyčinky bez cukru). A zapsat se můžete také na kurzy vaření, které Janina začala pořádat.  

TACO PAPRIKY
NÁPLŇ: 800 g mletého hovězího masa / 3 střední papriky / 3 na kostičky nakrá- jená rajčata / 1 cibule / 3 stroužky česneku / 1 hrnek strouhaného sýra (eidam, chedar) / 1-2 lžičky římského kmínu / koriandr / mleté chilli / himálajská sůl / pepř / ghí

KORIANDROVÁ SMETANA: 190 g zakysané smetany / 1/2 hrnku nasekaného čerstvého koriandru / 2 lžíce šťávy z citrónu nebo limety / 1 stroužek česneku / himálajská sůl / pepř 

1. Troubu předehřejeme na 180 °C.

2. Na pánvi s rozehřátým ghí zpění me najemno nakrájenou cibuli, poté zvýšíme teplotu a přidáme mleté maso, které krátce orestujeme a podlijeme vodou.

3. Přidáme nakrájená rajčata, římský kmín, koriandr, chilli, česnek, sůl a pepř a vše necháme 30–40 minut společně podusit.

4. Omyté papriky opatrně rozřízneme na dvě poloviny a očistíme je od semínek.

5. Dno každé papriky posypeme strouhaným sýrem a až po okraj naplníme hotovou masovou směsí. 

6. Plněné papriky vyskládáme na plech, vložíme do trouby a pečeme 12–15 minut.

7. Mezitím ve středně velké misce smícháme kysanou smetanu společně s čerstvým koriandrem, strouhaným česnekem, šťávou z citrónu, solí a pepřem a hotovou směs dáme vychladit do lednice.

8. Poté vyndáme papriky z trouby, posypeme je strouhaným sýrem a dáme ještě na 2-3 minuty zapéct.

9. Hotové papriky ozdobíme koriandrovou smetanou a nakrájeným avokádem. Ihned podáváme. 

Aktuální číslo
přihlásit se k odběru newsletteru
Přihlášení k odběru newsletterů
* povinná pole
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama